A Journey I Called Life

The stOry Of myself and pepole around me. Here, a place i want to revealed all the feeling inside..^_^

Selepas Hujan..

*Sgt Comeii!!Sleepy like ME!


Mengantuk! tapi xboleh plak nak tido time hujan2 nie..puas sudah aku pejam2 mate..xnk jgk terlelap..sampai hujan da brenti, last2 depan PC nie jgk la aku tercongok!^_^..Masih banyak kerja yang nk kn aku settlekan..Tapi satu pun xbergerak lagi, Pc nie bt hal lagi, kemarin baru aku tambah satu lagi HDD..rase nye yang lame tu da xble gune untuk simpan OS..kn ganti yang baru n yang lame tu hnye untuk storage drama2 yang aku download..huhuhu..^_^..cite sal drama, aku nie mmg addiction dgn K + J Drama..nie pun baru lepas update blog ku, yang cm cite sal drama n entertaiment world kat korea aje..bukan aku xsuke or xminat ct Melayu..cume hero2 yang cute dan comel tu buat mate aku kenyang mengadap PC nie!hehehehe..drama yang aku follow tu pun da abez airing kat korea kemarin, aku pun da abez tgk mlm tadi kat viikii so skunk ade la mase untuk aku mengadap 2nd blog aku nie..macam terbiar aje, org len ade blog aku pon nak ber'blog' jgk tapi tah2 ape2 aje..hihihihi..
Ari ni raye aidiladha yang ke2, tapi macam xraye aje..semalam sempat la aku balik ke kampung..sebab kampung dekat aje, malam tadi jgk aku sampai uma smule..cume pergi beraye kat uma nenek aku aje..xkemane2 pun..Niat tgh hari tadi nk g uma membe ku [tOt] tapi lepas tgk blog die..ade date plak ngn her fiancee..huhuhuhu..xleh la nak kacau daun! Aku jgk la yang x ber date!hehehehe..
Balik dari Marang, Terengganu baru ni, pale aku asik denyut2 haje..xtau la nape..nak kate demam xdemam pon..xkn la kn ujan skit da saket?ishhh..sejak bile plak la badan aku nie reti manje2??huhuhuhu..
Nak share pic mase pg sane..hujan sepanjang hari!mmg xdapat nk ke mane2..hajat nk pegi beli keropok dekat Losong, KT..tapi bile tgk berita sal taun..ishhh, jgn menempah saket!hihihihi..Hajat nak berjalan ke Pantai Batu Buruk n Dataran Syahbandar pun xkesampaian..Mungkin lain kali ade kesempatan bole aku pusing2 bandar KT..Mmg da lame aku x kesana..since abez practical hujung thn 2007..nak jugak tengok KT bile bandar da naik taraf ni..^_^


* Location di Sungai Ular, Sekolah yang kena banjir..Nasib baik cuti skolah da start..


*Masih lagi di Pahang mase nie..rasenye dekat nk masuk cherating da..^_^..Sebab air xterlalu tinggi masih boleh di lalui oleh kenderaan kerdil seperti kenari..huhuhuhu..^_*



*Di Kemaman Town..around pukul 2 lebih, tapi cuaca mcm da pukul 7..(depan tu kereta rakan yang kn attend course from different company, he used to be our employee b4..^_^]. Masa mule masuk Bandar Chukai ni, jalan sangat JEM!



* Begini lah keadaan JEM yang dimaksudkan..mengambil mase selama 1 Jam 20 Minit untk keluar dari bandar!Insane![*rs nye JEM bukan kerana hujan @ accident @ pokok tumbang @ roadblock tapi trafic light!] OTW nak balik kesesakan same juga terpakse kami tempuhi kat bandar nie..:(..harap2 MPKemaman dapat mengambil tindakan segera..population yang semakin ramai+kereta yang jg ramai but jalan yang sempit.



* Bagi yang selalu ke Pantai Timur mesti tau nie kat mane kan?hehehe..^_*



*Hujan yang tak berhenti tapi tetap nak order air sejuk..Watermelon Juice..Lepas Check In berdekatan dengan tempat Kolej Latihan Telekom, kami dinner di Kelulut. Kalau ikut add menu tu..tempat nie name die Taman Esplaned..^_^..Tempat nie mmg femes kat cni..Untuk 5 Orang yang sume nye mmg kebuluran..it only cost RM 30+++..Murah kan?Jgn lupe singgah kat cni kalau ke Terengganu @ Kelantan ye...^_*


* Berposing sebentar dengan adk ku selepas kekenyangan!*_* [We're Speaky Siblings!]



* Morning view dari depan chalet..Kesejukan sepanjang malam..nasib baik tuan empunya chalet da sediakan toto..[Owner yang sangat ramah, sempat jgk share experince dorg mase tsunami 2006..harge yang berpatutan..rm 60 each room..including econd+tv+1 queen bed+1 single bed+cupboard+small table w chairs + nice bathroom..Overall..OK!(Ce'Wer Chalet)



*Cume pusingkan badan aku dari posisi ambik gmba depan chalet..Looked at the view!Nice kan?(Pic me n my bro di ambil dkt kerusi tu malam tadi..^_^)


*Now this pic is my Wallpaper!..Time nie pun hujan..tapi xberape lebat..sebab tu pakcik yang berjalan tu xgn payung..^_^..kalau die guna pun aku rase, diterbangkan angin aje..its really windy mase nie! Lame jgk aku duk tenung laut tu..rase gerun sebab ombak yang GANAZ!..ombak jahat..ombak jahat..!hihihihi..Its really nice view kat cni..( Pantai yang agak semak sebab ombak yang kuat pada malam hari membawa sampah2 ke tepi pantai..)


* Snap pic ni mase berjalan menuju ke kedai makan utk brkfst..Nice house..btol2 kat tepi jalan besar..menarik sebab warna pastel yang COOL!^_^



* View dari tempat duduk aku kat restautrant..ms nie around 10 O'clock..pagi yang gelap![Kelapa Nan 2 batang..hihihihi..^_^]



* Makan tgh hari di bersebelahan chalet sebelum pergi ke KLT


* Antara slide2 yang di bentangkan..Lawak iklan POTONG pun ade di selitkan mase nie..hehehehe...^_^...jgn potong tau..Stay with TM!^_^


*Antara participant yang hadir dari 3 negeri di East Coast..(*note: kat cni mmg aku d only lady..huhuhu^_^)




* Last snap mase nak turun ke G Floor..hall berdekatan dengan lif..kenapa aku ambik pic nie? It's hard to see because its small n blur..but The 3rd line, 3 from left is my dad..mase nie die in course Artisan ke2 tahun 1993, selama setgh thn die traning kat cni[that time im only 9 years old..i remember when he was far n always not at home, life is a bit hard back then]..Mase nie TM is under Goverment..Jabatan Telekom..hihihihihi..It's funny when me n my bro come for the course n see this pic after 16 years..[Are we fated with TM?]...^_*

0 comments:

Post a Comment