A Journey I Called Life

The stOry Of myself and pepole around me. Here, a place i want to revealed all the feeling inside..^_^

Pagi yang sejuk..Diet?

alahai...sgt sejuk pagi nih!4 min after 3..huhuhu..dan aku masih lagi dOp mengadap PC nie..lame da rase keybOard ku ini x ditekan2 utk entry di blOg ini..^_^..Perut rase agak tidak sedap..mungkin effect prOduk baru ini? Entah..aku cm cube aje [br 2hr]..at least aku mmg tekad utk lOst weight nie, kalau nak harap pg gym tuh..da xrajin seperti mule2 dulu..skunk cume pg waktu pagi aje..5 days a week/ 1 & 1/2- 2 hOurs per session. Knp? bile da ptg kaki ku sudah sengal...~_~ Sebab utama, sekarang keje umah sume aku bt sendiri..kerana adik bOngsu ku sudah tinggal di hOstel!uhuhuhuhu..jadi xdek bibik utk diarah2 kan..:(..

Kalau ade keje Opiz yang nk di settle kan..lagi la kepenatan yang amat! lagipun bagi aku, slOw2 pOn xpe..aslkan consistent, kan? yang penting makan kena jage. Skunk malam aku da bOleh x mkn nasi..sgt menyeksakan mule2 dulu kerana aku sememang nye seOrang yang x bOle nk tdio kalau xdpt mkn nasi! harap2 dapat la aku bertahan!^_^

Diet yang aku betul baru mule kan awl thn baru nie mahu di kOngsi bersama anda sume..dalam 2 mggu nie aku lOst 3kg..dengan hanya 3x pg gym[sebab aku bercuti dari ct thn baru sampai lah hujung minggu lepas, krn M yang melanda^_^]..31hb12-09 aku naik penimbang setelah melupakan diet2 [kfc+pizza+++++sume ku balun dgn azam thn 2010, sebulan 1x aje bOle mkn fastfOod @ xpyh mkn lngsng] and sO..berat ku 98kg!hahahaha..1kg lebih dari sebelum pg ke gym..2kg lagi aku adalah perempuan seberat 100kg!GILE!..tapi itu lah hakikatnye![aku xmalu, tapi bt tekad ku lagi kuat!Yey!]

But semalam..ku naik timbang utk pertama kali nye di tahun 2010..im nOw 95kg..wahhh...xsia2 aku tahan nafsu makan ku! aku pg gym ari tu pun cm trn 2kg..bile stOp terus naik 3kg!ngeri2!
Ok lets gO tO d pOint, tgk ape yang aku mkn 2 minggu nie..

Brkfst - Minum plain water 2 gelas @ sampai aku rs kenyang. Mkn 2-4 keping biskut Oat

Snek Am - Epal / tembikai / pear / biskut lagi + air sOya / juice

Lunch - MehoOn / MehoOn/ MehoOn@ porridge / porridge / porridge [sebab aku mmg suke akan makanan ini..aku masak campur dengan sayur dan sea fOod..cume ubah taste tapi base nye ttp same..^_^] tapi mesti pastikan masak dengan kuantiti minyak yang sedikit dan minyak free cholesterol..kalau porridge tu xyang tumis2 bawang..campak aje sume dalam nasi yang da nak jadi bubur tu..huhuhuhu..sayur mesti lebih,kalau seafood tu aku gn sOtOng @ udang..kdg2 aku taruk aje isi ayam..tgk pade mud ms sOping tu..^^

Tea Time - Biase nye aku xdek tea time nie..kalau aku xterlentang kepenatan ats tilam..aku bz bt keje dpn pc..kalau aku rs lapa hentam la biskut Oat @ buah [ye aku mmg akn beli buah dan biskut seminggu 2-3x]..yang penting aku mst jauhkan diri dr makanan..kerana diri ku amat mudah tergOda!

Dinner - Biase nye aku mkn sup aje..sebab Org kat uma aku sume mkn nasi dan lauk2 yang biase nye memusnahkan usaha aku..jadi bile malam aku tapau aje kat bawah uma ni [benefit yang aku dapat sbb uma ku di tengah2 banda]. tapi ari2 tapau pOn..kOyak pOket! jadi ganti la dgn rOti @ buah2 @ biskut [benar, muke ku da spt biskut!^^]

***biase nye weekend adalah hr yang aku benarkan diri aku utk mkn nasi berlauk..tapi mmg xble lebih dr 2 senduk..xkire la berape sedap pun lauk tu..mst!

Untuk aku yang berat hampir 100kg nie..diet mcm nie amat menyeksakan..tapi bile pk org yang kebulur kat afrika tu bOle aje idOp..aku yang idOp kat tempat yang selasa [allhamdullilah]..xkn xble tahan kan? sO di sebab kan itu..aku cr prOduk yang aku yakin utk menampung kelaparan nie..huhuhuhu..

Aku br je minum 2 hr prOduk nie [RxLite]..100% buatan malaysia..setelah selidik dan aku rs tertarik..lalu 2 hr lepas smpi la bngksn dr JB..[ini sume bermule bile umi ku telah menampal keratan akhbar ikalan produk ni, di dinding biliku, tp tujuan sbnr beliau adalah nk aku tgk gmba org yang gemu menjd kurus!] So, aku mkn sblm Brkfst & lunch..kesan nye?br dua hr, xbOle kOmen ape2 lagi..tapi sO far..Oke la, xdek la aku rs lapar dan nk cr sumtin utk mengunyah, cm agak kerap buang air besar tp x la rase sakit perit yang memulas2 tu..^_^..lagi 2minggu aku akan kOngsi kesan yang di rasa, Oke?~_~

0 comments:

Post a Comment